SLALOMRALIO TAISYKLĖS
- Bendroji dalis
1.1. Slalomralio esmė – atkarpos upėje su natūraliomis ir dirbtinėmis kliūtimis įveikimas plaukiant bet kokia vienviete arba dviviete plaukimo priemone (kanoja ar baidare), dviviečiais, keturviečiais katamaranais arba pripučiamais plaustais. Konkrečių plaukimo priemonių rungtis organizuojama, jei susirenka 5 tokios pačios plaukimo priemonės ekipažai.
1.2. Trasa – pasirinktos upės atkarpa (upė pasirenkama atsižvelgiant į metų gamtines sąlygas: sniego storį, potvynio lygį, kritulių kiekį ir t.t.) su gamtinėmis ir dirbtinėmis kliūtimis – vartais, kurie išdėstyti vienoje ar keliose atskirose trasos atkarpose ir susideda iš dviejų virš vandens pakabintų kartelių). Vartų plotis ~ 1,5 m. Kartelių apačia ~ 0,3 m nuo vandens paviršiaus.
1.3. Kiekvienas dalyvis privalo dėvėti saugumą užtikrinančius gelbėjimo liemenę ir šalmą, būti blaivus, ant krūtinės gerai matomoje vietoje segėti gautą numerį. Pastarasis suteikiamas pagal internetinės ir/ar vietoje vykdomos registracijos eilę.
1.4. Trasa plaukiama vieną kartą. Startuojama vandenyje pagal starto teisėjo duotą ženklą, finišuojama taip pat vandenyje, plaukimo priemonei kertant finišo liniją
1.5. Jei trasoje dalyvis (ekipažas) pavejamas kito irkluotojo (ekipažo), pavytasis pasivijusiam irkluotojui (ekipažui) privalo duoti kelią. Pavytas, bet piktybiškai nedavęs kelio ekipažas diskvalifikuojamas.
1.6. Rezultatas skaičiuojamas, susumuojant baudos taškus, gautus įveikiant vartus ir trasos įveikimo laiką. 1 (vienas) baudos taškas prie trasos įveikimo laiko prideda 1 (vieną) minutę
1.7. Jei rezultatai lygūs, pirmenybė teikiama dalyviui, turinčiam mažiau baudos taškų už techninius veiksmus, o jei ir jie vienodi – startavusiam anksčiau.
- Vartų įveikimas
2.1. Vartai (~10 – 20 vnt.) išdėstyti vienoje ar keliose atskirose trasos atkarpose.
2.2. Startavusi įgula turi įveikti (praplaukti) visus vartus iš eilės, laikydamasi nurodytos vartų numeracijos. Visi vartai turi būti praplaukti pasroviui.
2.3. Vartų linija vadinama tiesė, jungianti gairelių galų projekciją vandens paviršiuje.
2.4. Vartų įveikimo pradžia – vartų gairelės lietimas laivu, irklu ar irkluotojo kūnu arba vartų linijos kirtimas bent vieno irkluotojo kūno dalimi.
2.5. Vartų įveikimo pabaiga – laivo išplaukimas iš vartų linijos, kitų vartų įveikimo pradžia arba finišo linijos kirtimas.
2.6. Vartų įveikimą teisėjas vertina nuo vartų įveikimo pradžios iki pabaigos. Vartų įveikimas vertinamas nuo to momento, kai vartai pradedami įveikinėti pirmąjį kartą. Pakartotinis vartų įveikimas nevertinamas.
2.7. Vartų įveikimas yra taisyklingas, jei vartų liniją, būdami laive, visi įgulos nariai kerta laikydamiesi vartų eiliškumo (nesvarbu plaukia šonu, priekiu ar atbuli), neliesdami gairelių irklu ar irkluotojo kūnu (laivo korpusas gaireles liesti gali). Taisyklingai įveikusi vartus įgula negauna baudos taškų.
2.8. Plaukiant katamaranais ar pripučiamais plaustais, tarp kartelių turi praeiti irkluotojo (-jų), esančio (-ių) ant vienos katamarano gondolos (vienoje plausto pusėje), kūnas (-ai). Taisyklingai įveikę vartus dalyviai negauna baudos taškų.
2.9. Vartų numeracijos pažeidimas fiksuojamas pagal vartų įveikimo pradžią.
2.10. Jeigu irkluotojas praleido vartus, pažymėtus mažesniu numeriu ir pradėjo įveikinėti vartus, pažymėtus didesniu numeriu, į ankstesnius vartus grįžti nebereikia, nes vartų, kurie įveikinėjami pažeidžiant eiliškumą, įveikimas nevertinamas. Už praleistus vartus skiriami baudos taškai, kaip už neįveiktus.
2.11. Netaisyklingai įveikusiems vartus skiriami baudos taškai (jie nesumuojami, bauda skiriama už labiausiai baudžiamą veiksmą).
- Baudos taškai vartuose
3.1. 0,5 – ekipažas (kūnu/irklu), vartus įveikinėdamas pasroviui, vieną ar daugiau kartų lietė vieną vartų kartelę.
3.2. 1 – ekipažas (kūnu/irklu), vartus įveikinėdamas pasroviui, vieną ar daugiau kartų lietė abi vartų karteles.
3.3. 3 – ekipažas įveikė vartus pažeisdamas eiliškumą (praleido vartus).
3.4. 3 – ekipažas įplaukė į vartus plaukdamas prieš srovę.
3.5. 3 – vartus kirto irkluotojo kūnas, bet nei viena laivo dalis nekirto vartų linijos.
3.6. 1,5 – vartus kirto dvivietės kanojos (baidarės) (arba keturviečių katamarano ar rafto) tik vieno irkluotojo kūnas.
3.7. 3 – ekipažas, siekdamas įveikti vartus akivaizdžiai pastūmė/patraukė kartelę į tokią padėtį, kad laivas ir ekipažas atsidurtų tarp kartelių, nors jei kartelė nebūtų akivaizdžiai pastumta/patraukta, laivas ir ekipažas tarp kartelių nebūtų praplaukęs.
3.8. 3 – ekipažas visai neįveikė vartų.
3.9. Jeigu viename iš dirbtinių kliūčių ruožų irkluotojas apsivertė, ekipažo narys iškrito iš laivo, įveikė vartus nebūdamas laive (išvirtęs iš laivo, brisdamas, apsivertęs ar pan.), rankomis laikėsi už kranto ar krante esančių medžių/žolių/pan., tokiu atveju irkluotojas diskvalifikuojamas.
3.10. Vartų ruožuose (nuo pirmų, iki paskutinių vartų) įgula diskvalifikuojama jeigu:
– tyčiniais veiksmais irkluotojas galėjo sugadinti trasą;
– įgulai buvo suteikta pagalba iš šalies.
3.11. Ralio ruože (iki, tarp, ir po vartų ruožų) apsivertus, dalyviai nediskvalifikuojami, jei be pagalbos iš šalies sugebėjo iškritę (apvirtę) įlipti į laivą ir finišuoti neapsivertę, normalioje padėtyje